Jag älskar internet

Internet är demokratins räddning. Här lever det fria ordet. Här finns alla möjliga perspektiv och beskrivningar. För den som gillar att tänka själv och upptäcka ny kunskap är det en guldgruva.

Innan nätet var jag tvungen att gå till bibliotek eller bokhandel och omständligt leta bland ett jämförelsevis magert utbud. Idag kan jag med några snabba klick och lite läsande snabbt sätta mig in i en intressant teori och vilken kritik som finns mot den.

För tio år sen röstade jag fortfarande på vänsterpartiet. Idag röstar jag på SD eftersom det är det enda partiet över 4% som det finns minsta chans att det ska kunna komma något gott ur.

I dag vet jag så ofantligt mycket som förtegs i skola och media under min uppväxt. En helt annan värld har öppnat sig och fortsätter att öppna sig. Internet är det bästa som hänt demokrati, åsiktsfrihet och kunskapsspridning.

Nätet har slitit propagandavapnet ur händerna på dem som inte vill oss väl. Jag älskar, älskar, älskar internet.

Kommentera

